Editorial of Educational Codeforces Round 6

Правка en1, от Edvard, 2016-01-21 23:34:37

620A - Робот профессора GukiZ

Easy to see that the answer is max(|x1 - x2|, |y1 - y2|).

С++ solution

Complexity: O(1).

620B - Калькулятор дедушки Довлета

Let's simply iterate over all the values from a to b and add to the answer the number of segment of the current value x. To count the number of segments we should iterate over all the digits of the number x and add to the answer the number of segments of the current digit d. These values can be calculated by the image from the problem statement and stored in some array in code.

C++ solution

Complexity: O((b - a)logb).

Теги education round 6, editorial

История

 
 
 
 
Правки
 
 
  Rev. Язык Кто Когда Δ Комментарий
en5 Английский Edvard 2016-01-22 02:01:59 2211
en4 Английский Edvard 2016-01-22 00:51:22 646
en3 Английский Edvard 2016-01-21 23:59:52 785
ru8 Русский Edvard 2016-01-21 23:58:33 6 Мелкая правка: '2 \cdot (b[i] + b[j])$ и обнов' -> '2 \cdot (b_i + b_j)$ и обнов'
ru7 Русский Edvard 2016-01-21 23:52:05 3 Мелкая правка: 'б (за $O(n^2)$). Тепер' -> 'б (за $O(nm)$). Тепер'
en2 Английский Edvard 2016-01-21 23:50:53 647
ru6 Русский Edvard 2016-01-21 23:44:22 2 Мелкая правка: 'новый хорощий подотре' -> 'новый хороший подотре'
en1 Английский Edvard 2016-01-21 23:34:37 694 Initial revision for English translation
ru5 Русский Edvard 2016-01-21 23:33:29 2 Мелкая правка: 'гментов, наобходимой ' -> 'гментов, необходимой '
ru4 Русский Edvard 2016-01-21 23:29:31 2 Мелкая правка: 'x(|x_1-x_2, y_1-y_2|)$' -> 'x(|x_1-x_2|, |y_1-y_2|)$'
ru3 Русский Edvard 2016-01-21 23:25:46 1987 Мелкая правка: 'но делать делать во' -
ru2 Русский Edvard 2016-01-21 22:22:44 615
ru1 Русский Edvard 2016-01-21 20:03:21 2438 Первая редакция (опубликовано)